Eurodeputata Claudia Țapardel, raportor din partea S&D pe Implementarea Cărții Albe a Transporturilor 2011, a susținut în cadrul unei întâlniri cu restul raportorilor un set de amendamente la proiect, prin care cere, printre altele, o mai bună conectare a regiunilor periferice și eliminarea disparităților între nivelurile de dezvoltare a infrastructurii între Europa de Est şi cea de Vest.
“Cartea Albă pe Transporturi 2011 devine un document din ce în ce mai important pentru interesele României și ale întregii regiuni în domeniul dezvoltării infrastructurii. Trebuie să înțelegem că acest document cadru va reprezenta strategia și principiile pe care UE prin Comisia Europeană și prin Parlamentul European le vor respecta pe termen lung atunci când vine vorba de infrastructură”, a declarat Claudia Țapardel, raportor din partea S&D pe proiect.
Europarlamentarii au depus peste 600 de amendamente la acest proiect, din care aproximativ jumătate s-au discutat și votat ieri, în cadrul întâlnirii raportorilor la care a participat și Claudia Țapardel, din partea S&D.
“Colegii din toate grupurile politice au acceptat să introducem în proiect câteva principii care eu cred că vor ajuta regiunile mai puțin dezvoltate să câștige mai ușor finanțare pentru dezvoltarea infrastructurii. Eliminarea disparităților între nivelurile de dezvoltare a infrastructurii între Europa de Est şi cea de Vest trebuie să fie o prioritate. Nevoia de investiții pentru dezvoltarea infrastructurii în ţările de coeziune este un alt principiu care va fi stipulat în forma finală a Cărții Albe pe Transporturi. Dacă acest cadru va rămâne valabil în următorii ani, atunci putem spune că mijloacele prin care resursele pentru infrastructură se distribuie vor fi mai corecte.
Ceea ce le-am spus și colegilor este că nu ne mai putem permite să așteptăm ca investițiile în infrastructura europeană să se facă, fără să se țină cont de capacitățile economice ale fiecărei regiuni, de resursele economice și de competitivitate. România devine un actor principal în regiune și are nevoie de o infrastructură conectată la marile coridoare europene. Având în vedere că Master Planul pe Transporturi al României este dezbătut acum de Comisia Europeană cred că momentul este potrivit pentru a introduce principii clare în strategia europeană de transport care să ajute țara noastră să se dezvolte pe termen mediu și lung”, a reiterat Claudia Țapardel.
Europarlamentarul PSD a susținut de asemenea și alte modificări la textul Cărții Albe care prevăd egalitatea de șanse din transporturi și ocuparea femeilor din domeniu, protecția mediului prin integrarea energiei în strategiile europene de transport, dezvoltarea durabilă a orașelor și mobilitatea urbană dar și îmbunătățirea siguranței rutiere.
DorohoiNews.ro, 13-05-2015
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.