Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Persoanele cu handicap grav cu drept la asistent personal, care au SI calitatea de pensionar de invaliditate gradul I (avand inainte calitatea de “angajat” cativa ani), pot opta pentru a avea asistent personal sau pentru a primi indemnizatia de insotitor (pe numele lor, pe acelasi Talon cu Pensia de invaliditate).
Diferenta consta in faptul ca prin alegerea primirii indemnizatiei de insotitor direct de catre persoana cu handicap, aceasta isi asuma raspunderea de a-si asigura singura serviciile necesare traiului zilnic, fara a depinde permanent de o singura persoana.
Este vorba despre Ordinul Ministerului Muncii nr. 2272/2013 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 42 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, coroborate cu cele ale art. 77 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice - publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 691, din 12 noiembrie 2013.
Atentie! Dreptul la angajarea unui asistent personal sau acordarea indemnizatiei lunare nu poate fi cumulat cu dreptul la acordarea indemnizatiei pentru insotitor.
Beneficiarii isi pot exprima optiunile incepand cu data de la care se incadreaza atat in categoria pensionarilor de invaliditate gradul I, cat si in cea a persoanelor cu handicap grav, cu drept la asistent personal.
Unde se depun cererile de exprimare a optiunilor?
Potrivit Procedurii publicate recent in Monitor, in situatia in care incadrarea persoanei in grad de handicap grav, cu drept la asistent personal, este ulterioara inscrierii la pensie de invaliditate gradul I, beneficiarii vor completa o cerere in care vor alege intre asistent personal si indemnizatia de insotitor.
Cererea va fi adresata Directiilor Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului judetene, respectiv a sectorului Municipiului Bucuresti, din raza teritoriala de domiciliu a persoanei.
Documentul se intocmeste in doua exemplare, din care un exemplar se pastreaza la DGASPC, iar celalalt exemplar se transmite, de catre DGASPC, casei teritoriale/sectoriale de pensii in evidenta careia se afla dosarul de pensie de invaliditate gradul I al persoanei in cauza. Daca beneficiarul opteaza pentru asistent personal/indemnizatie lunara aferenta asistentului, DGASPC transmite o copie a cererii primariei in raza careia se afla domiciliul persoanei cu handicap. Mihaela Mihaescu
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.