Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Te-ai intrebat vreodata ce-i trece prin cap sefului tau atunci cand va intalniti, sa zicem, pe holurile institutiei sau in lift? Daca inca nu te-ai gandit la acest aspect, ar fi bine sa-ti iei toate masuri de precautie, pentru ca nu poti sa stii cum iti este interpretat comportamentul sau tinuta la locul de munca.
Iata si 10 sfaturi, puse la dispozitie de Womensday, de care ar trebui sa tii cont si care ar putea sa te urce pe scara corporativa a societatii, scrie ziare.com.
Ce faci la birou... chiar conteaza!
Seful tau nu se uita la fiecare miscare a ta, asta daca nu ii dai motive, dar totusi mai arunca din cand in cand cate-un ochi la tine, sa vada ce faci. Asa ca e bine ca atunci cand postezi ceva pe Twitter sau pe Facebook, sau pe oricare alta retea de socializare, sa te intrebi daca ai vrea ca seful tau sa citeasca lucrul respectiv, ne spune Edith Onderick-Harvey, presedinte al firmei de consultanta Factor in Talent (Andover, Massachusetts).
In general, trebuie evitate discutiile despre weekend, concediu, vacanta sau
orice altceva ar putea sa sune deranjant pentru superiorul tau. Totodata, trebuie sa fii atent si la colegii "binevoitori", ne sfatuieste Edith. Nu de alta, dar imaginea ta poate fi patata daca un coleg nu te place si vrea sa te inlature.
Atitudinea ta este la fel de importanta ca sarcinile tale
Fie ca-ti place sau nu, politica firmei trebuie respectata tot timpul. "Ceea ce managerul tau nu iti va spune este ca, pe langa indeplinirea sarcinilor - lucru care este esential - trebuie sa te intelegi si sa lucrezi bine in echipa, alaturi de colegii tai", spune Onderick-Harvey. Astfel ca, daca tu iti duci la bun sfarsit indatoririle, nu este de ajuns.
Trebuie ca si colegii tai sa aiba o parere buna despre tine, sa nu te critice si sa vorbeasca urat despre tine. Acest aspect va cantari mult, atunci cand se va discuta despre restructurare sau promovare.
Spune ce ai de spus!
Nu trebuie sa-ti fie teama sa te faci auzit. "Angajatii cei mai valorosi sunt cei care iau initiativa", spune Patty Briguglio, presedinte al MMI Public Relations (Raleigh, Carolina de Nord). "Imi place sa am un angajat care nu se teme sa-si dezvaluie personalitatea", spune ea, "nu vreau ca cineva sa ocupe doar un loc pe scaun, la un birou".
"Daca vrei sa fii promovat, zbate-te pentru asta", mai spune Briguglio. De asemenea, "arata-i sefului tau de ce anume ai nevoie pentru a reusi - ne indeamna Steve Langerud, director al departamentului de oportunitati profesionale din cadrul DePauw University - fie ca este vorba despre cursuri de formare, de timp sau bani".
Urmeaza acest sfat
Daca nu esti sigur ce fel prefera seful tau sa comunice, in cadrul unei intalniri sau prin e-mail sau telefon, intreaba-l pur si simplu, sugereaza specialistul in carierea Lauren Mackler. De asemenea, intreaba-l in ce masura vrea sa se ocupe de o anume prezentare, de exemplu, si de ce anume trebuie sa te ocupi personal.
De asemenea, mergi pe felul personalitatii lui, spune Mackler: "Daca seful tau este introvertit, nu insista asupra unor aspecte intr-o discutie fata in fata".
Adapteaza-te
Seful tau nu poate tine evidenta fiecarui angajat in parte, asa ca tine de tine sa-i faci cunoscuta activitatea ta, cat sa te lauzi putin. "Cand inchei un proiect, trimite un e-mail de felicitare pentru echipa ta, sefului tau," sugereaza Mackler.
Sau, in functie si de natura locului de munca, spune-i care au fost performantele tale in legatura cu un anume proiect.
Cu toate acestea, lauda de sine...
Nu miroase a bine nici pentru tine, nici pentru seful tau. Ideea este sa-i comunici lucrurile pozitive atunci cand se intampla si intr-un mod profesional, ne sfatuieste Daniel Debow, director executiv al Rypple.
Constant, trebuie sa ii aduci la cunostinta progresele tale si nu sa-i faci un rezumat pe care sa i-l trimiti o data pe an (este posibil ca atunci sa nu mai aiba nicio valoare in ochii lui).
Imbraca-te ca un om de afaceri
"In fiecare zi trebuie sa te imbraci ca si cum este posibil sa fii chemat in biroul presedintelui companiei, pentru o intalnire", ne indeamna fostul manager de afaceri Sue Thompson, consultant la Set Free Life Seminars.
Chiar daca managerul tau are lucruri mult mai importante decat sa fie atent la hainele si eticheta pe care o afisezi, este important sa ai grija de acest aspect. In timp, poate sa insemna un plus pentru promovarea ta si trebuie sa fii mereu pregatit pentru o conversatie la nivel inalt.
Transmite un feedback pozitiv
Daca iti faci seful sa arate si sa se simta bine, cu siguranta vei culege recompensele, ne asigura Stefanie Smith, seful de consultanta pentru compania Stratex. In general, sefii sunt cei care incurajeaza si lauda angajatii (lucru care este foarte rar intalnit la noi, ce-i drept).
Poti folosi acest lucru in avantajul tau. Fa-i un compliment sefului tau in fata altor oameni, sugereaza Smith. Regula este simpla: fii sincer si succint (cam greu de educat in Romania, dar...)
Rezolva problemele
"Majoritatea angajatilor pun pe masa discutiilor tot felul de probleme si asteapta ca seful lor sa le rezolve", spune Jennifer Prosek, director executiv al firmei de consultanta CJP Communications. "Angajatii care preiau initiativa si au curaj, reprezinta o parte a solutiei".
Daca te lupti cu un proiect sau cu un client si nu stii ce sa faci in continuare, prezinta-i sefului tau trei optiuni posibile. Chiar daca iti va recomanda sa faci ceva cu totul diferit, iti va aprecia initiativa.
Asuma-ti responsabilitatea pentru actiunile tale
Fie ca ai ajuns mai tarziu la munca ("Traficul a fost teribil!") sau nu ai aprofundat un proiect important ("Ei bine, am primit tarziu e-mail-ul!"), nu incerca sa dai vina pe altceva sau pe altcineva.
Recunoaste-ti greseala si ai grija sa nu se repete. "Chiar daca esti o persoana draguta, cu abilitati excelente, nu te pot promova daca refuzi sa-ti asumi greselile", spune Deborah Becker, managerul unei agentii de asigurari agricole de stat (Eau Claire, Wisconsin).
Iar atunci cand faci o greseala, cere-ti scuze la modul "Imi pare rau, nu se va ma intampla". Are mult mai mare valoare decat orice alte fraze si expresii. (DorohoiNews.ro)
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.