Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Neînțelegerile între soți sau litigiile în zona afacerilor ar putea fi rezolvate mai ușor și mai puțin costisitor apelând la un mediator de conflicte. De altfel, începând cu acest an persoanele fizice care au intenția să se adreseze instanțelor sunt obligate să participe la ședințe de informare privind medierea conflictului.
De la 1 octombrie 2012 persoanele fizice sau persoanele juridice (părţile) sunt obligate să participe la şedinţa de informare privind medierea, inclusiv după declanşarea unui proces în faţa instanţelor competente pentru soluţionarea conflictelor în materie civilă, de familie, în materie penală, precum şi în alte materii, dacă legea nu prevede altfel.
Este și motivul pentru care tot mai mulți văd în mediere o afacere de succes. În România sunt acreditați aproximativ 3000 de mediatori de conflicte. Și Diana Ressa din Timișoara a văzut în mediere o reconversie profesională, dar și o șansă. Are 37 de ani și din anul 2002 este contabilă. Meseria nu i-a plăcut niciodată. Nu se potrivea cu firea ei. "A fi contabil înseamnă să fii mai singuratic. Tu cu actele și cu un calculator. Iar eu am vrut tot timpul să comunic. Sunt o persoană mult prea vorbăreață. Când am auzit de mediere mi-am dat seama că asta trebuie să fac. Toată lumea mi-a spus că mi se potrivește. Bine, mulți au reacții negative. Cred că afacerea asta nu are cum să meargă în România Sunt sigură că în primă fază voi face doar 10% mediere și 90% contabilitate", a povestit Diana pentru REALITATEA.NET.
Planul de afacere, premiat
Diana a aflat de la o prietenă că directivele europene impun de anul acesta obligativitatea informării cu privire la mediere. "Am aflat de la o prietenă că va apărea o lege care va obliga pe toată lumea să se informeze cu privire la ceea ce înseamnă medierea. M-am gândit că poate fi de viitor și m-am înscris la un curs de mediator în Timișoara. A fost destul de scump, însă aveam convingerea că mă va ajuta. Am așteptat 30 de zile până am primit autorizația consiliului de mediere", a explicat Diana Ressa. Cu toate acestea, timișoreanca nu s-a apucat de mediere imediat. "Am stat un an până să fac ceva. Ulterior, am auzit că se premiază ideile de afaceri în cadrul Școlii Naționale a Femeilor Manager. M-am înscris în februarie să urmez cursurile, mi-am făcut planul de afacere și am intrat în competiție cu proiectul. Și am obținut finanțare", a spus proaspătul mediator.
De ce sunt avantajoase serviciile de mediere
Diana a explicat pentru REALITATEA.NET că serviciile de mediere sunt avantajoase pentru toate părțile implicate în conflict. "Instanțele de judecată sunt degrevate de numărul mare de cazuri. Pentru părți costurile sunt mai mici și pot ajunge la o soluție mult mai rapid. Părțile aflate în conflict beneficiază de confidențialitate, importantă mai ales în zona de business. Litigiile legate de plăți, datorii, de credite de reeșalonări nu vor fi făcute publice. Societatea nu este pusă la avizier, iar imaginea afacerii nu este afectată. Medierea este o negociere asistată", a explicat Diana. Sursa: realitatea.net
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.